Följ med till "Raz Muhammed" Egyptens Nationalpark


Vår första utflykt i Egypten gjorde vi redan efter 2 dagar. En båttur till Raz Muhammed, Egyptens nationalpark.
En härlig tur på blått och turkosfärgat vatten. Vatten temperaturen i havet låg runt 24 grader och det var riktigt skönt.

Med buss till marinan tar det 20 minuter.




Vår väldigt snälle kapten med glimten i ögat :)
När sonen och dottern somnade en stund, passade han dem. Medan gubben och jag gav oss iväg på en liten snorklingtur tillsammans.


Melisa älskade att busa runt på övre däck :)



Gubben och sonen på väg ut. Första snorkel stoppet av tre.



Kunde inte motstå att fotogafera ögonblicket då gubben min snorklade. Gubben längst i mitten av bilden, omgiven av denna underbart vackra natur :)



Serkan på väg tillbaka efter första snorklingen.


En glad gubbe tillbaka från första snorklingen :)


Serkan njuter av den vackra naturen och färgerna är otroliga !!!


En ny vik att besöka för att snorkla ännu en gång :)


Melisa poserar lite innan hon och jag gav oss iväg på en snorkling tur. När hon hörde ordet fisk/fish, höll hon benen ovanför vatten ytan :)

Skall man besöka Egypten tycker jag abslout att man skall besöka Raz Muhammed. Inte via buss eller taxi utan via båt. Det ger en mycket mer när det gäller utsikten och en båttur fläktar utan AC ;)

Vad som är viktigt i Egypten är dricksen. Som faktiskt blir ganska tjatigt till slut när man gjort dessa utflykter. En svensk krona blir 0,75 egyptiska pund.

Detta var vår första utflykt, jag kommer att berätta om Alabaster mosken och visa härliga bilder från insidan och utdsidan.Även skriva lite historia om vilken slakt som ägde rum inne i mosken. 

Vi besökte insidan av pyramiden i Kairo, där jag fotograferade sakrofagen som egentligen inte tilläts. Men en ivrig gammal arabisk man, sa åt mig att fotogafera och då var jag inte sen med att ta upp kameran iheller. Varför han gjorde det får ni veta i nästa inlägg:)

 


Kommentarer
Postat av: annah

underbara bilder.

och jag gissar att han ville det för att ni skulle betala honom :D dom e ju helt galna där vid pyramiderna...

2009-12-28 @ 01:13:07
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Katarina

Så härliga bilder att se på nu när det är kallt och mulet ute. kram

2009-12-28 @ 10:32:26
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: Kraaam/Åsa

Men vilka härliga bilder du bjuder på. Du har en fantastisk kamera men även ett fantastiskt öga för detaljer. Melisa gör sig underbar på alla bilder såklart men jag gillar att du fångat mannen med glimten i ögat. Underbart.



2009-12-28 @ 23:07:31
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0