*Shores Golden*



              Första bilden vid hotellets pool när solen gått ner, Serkan myser för fulla muggar.

Innan vi kom fram till hotellet passade Egyptens president på att passera oss, just när vi var där med vår buss. Vilket innebar en väntan på 30 minuter extra för oss. All trafik skulle stå still tills alla bilar som färdades tillsammans med presidenten passerat.

Nyincheckade på hotellet, satte vi oss nere vid poolen för att få i oss lite mat. De hade teatime framtill klockan var 18.30, så den hann vi precis med.

Vi reste med Solresor och bodde på ett 4 - stjärnigt hotell som heter "Shores Golden". Ett mycket fint hotell som lätt kunnat haft 5 stjärnor istället för 4. 2 VÄLDIGT stora pooler där den ena var mer en relax pool och inte uppvärmd. Medan den andra poolen var lite mer fartfylld med musik och underhållning, hade en del av poolen uppvärmd med jacuzzi:)

Men när man befinner sig i Sharm El Sheijk är inte poolerna ett dugg viktiga. Man tillbringar nästan all sol och bad tid nere vid stranden. Där korallerna och fiskarna finns:)



                        På eftermiddagen såg den större poolen så här fridfull ut.




                Serkan, min 12-åriga son gillade poolen och röda havet lika mycket.



Kommentarer
Postat av: annah

hade helt glömt att ni skulle resa, du påminde inte nånstans i bloggen heller så ja undrade vart du tagit vägen :)

god fortsättning på er, ser fram emot att höra mer om resan och julen :)

2009-12-25 @ 21:28:26
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: jeanette

Härliga bilder från Egypten. Skulle gärna åka till Egypten men eftersom jag åker ensam med Julia känner jag mig lite kluven. Tyvärr har man hört väldigt många historier om oförskämda människor och då framförallt män som har svårt att låta turister få gå ifred. Min man vill ju inte åka och då blir det jobbigt.


Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0