Sinai Berget



Jag skrev i mitt förra inlägg om Sinai Berget som vi flög över på väg mot Sharm El Sheijk.
Här kommer en Iphone bild, taget ifrån mitt flygplans fönster. Prickarna högst upp på höger sida är ett skitigt fönster:)

För er som undrar vad Sinai bergen är eller känner igen namnet på berget men inte riktigt kan sätta sitt finger på var man hört det namnet ifrån. Så är det här Moses ledde Israels folk över Sinai halvön, på väg mot Kanaan. Efter 3 månaders vandring mötte han gud på Berget Sinai.Det var här Moses mottog de 10 budorden. 

Detta är även en utflykt som jag och gubben gärna vill göra, vid ett annat tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0