Test av min iphones 3 megapixel kamera

Jag tog mig en 45 minuters promenad runt mitt område här i Malmö. Solen skiner för fulla muggar, men det blåser och är kallt. Efter att intagit dagens första Ipren, så tog jag mig ut. Lite snörvlande och en aning haltande så testade jag min iphone 3Gs kamera.

Första bilden i inlägget fick mig att dra på läpparna och undra, vad denna människa tänkte på när han/hon fäste en platspåse full med brödbitar i trädets ena gren??!! :)

Förhindra att råttor och andra småkryp får sin lilla matbit? Rädd för fåglar och vågar inte mata dem själv så det var bäst att hänga upp påsen och sen kila iväg. Med vetskapen att man ändå gjort en god gärning: fåglarna har fått lite mat att mumsa på. Om de nu ser påsen*hahahaha*.





Tja, jag som äger en Canon EOS 400D med 2 olika objektiv och diverse filter. Måste väl säga att kameran tar väldigt fina bilder "för att vara en mobilkamera". Inte är jag bortskämd med min digitala systemkamera, däremot måste jag säga att själva fokusen var ganska "knevlig", som vi skåningar säger ;) En aniiing besvärlig!
Här under röda bär som är ganska små, krävdes en viss koncentration att få rätt på fokusen.
Samtidgt blåste vinden så att ta en bild vid rätt ögonblick när grenen var stilla.....var inte lätt!




När jag höll på att fotografera påsen med bröd. Så såg jag en äldre dam med sin lilla hund, snegla lite åt mitt håll. Hon undrade nog varför påsen hängde i trädet och varför jag fortograferade den. Så jag gick bort till henne och frågade om jag fick fotografera hennes ivriga lilla hund. Jag berättade att jag testar min nya mobils kamera och tyckte att påsen var ett roligt objekt att fotografera:) Damen sa - sitt still Trolle....men Trolle ville inte sitta still :)

BILDBEVIS på det *fniss*, han ville bara sniffa på mig.



I ett mörkt buskage tittade solen fram och så gjorde även min iphone :)





Dessa små blad tuggade jag faktiskt på när jag var liten. De var en aniiing sura minns jag. Nope jag vågar inte smaka på dem i vuxen ålder..



Väl hemma tittade jag till kaninerna. Här var det matdags och en av kaninungarna satt och åt i matskålen. Kaninungen var inte still utan rörde sig hela tiden, tuggandes på pellets. En ganska hyfsad rörlig bild tycker jag.

Vad tycker ni, borde inte iphones mobilkamera få ett ganska hyggligt betyg?
På en skala från 1-10, vad ger ni?


Kommentarer
Postat av: jeanette

Tycker nog att det blir jätte bra bilder för att vara en 3 megapixel,mycket bättre än min femma som jag hade förut.

Jag blir mer och mer grön fast jag har min nya Satio.

Man blir aldrig nöjd tydligen.

Ha en fortsatt bra dag.

Kramis..

2009-11-24 @ 14:53:47
URL: http://snackalagom.blogg.se/
Postat av: Petra

Det var ju inte så pjåkigt ändå. :-) Har sett de som tagit ínomhus, o det har inte vart nåt vidare. Så det vill jag se prov på.

De kanske inte kunde med kameran??? ;-)

Men inget slår ju ens systemkamera. Önskar jag kunde den lite bättre bara. :-)

2009-11-24 @ 14:57:12
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: annah

jätte fina bilder ju!

2009-11-24 @ 20:53:34
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Supermom

Jättefina bilder! Om jag bara hade sett dem utan att läsa det du skrivit så skulle jag aldrig ha gissat på att de var från en 3 megapixels mobiltelefon.



Så söt kanin!:)

2009-11-24 @ 23:00:13
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag ger den en 6:a, bra bilder. Fina bilder

2009-11-26 @ 12:07:14
URL: http://ina73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0