Vilken seg dag!


Idag har verkligen varit den segaste dagen på länge! Det har varit mörkt och regnat hela dagen. Jag satte alarmet på 13.45 när jag kröp ner under täcket vid 08.00. När larmet väl ljöd, så ville jag bara stänga av och sova vidare. Men Melisa skulle hämtas på dagis så det var lika bra att dra sig upp ur sängen. Men jag hade gärna legat kvar där hela dagen.

                                                        

En natt kvar och sedan är jag ledig en hel vecka, skall bli så himla skönt! Finns inget härligare när man går av sitt sista nattpass, att få skriva på tavlan vilka som jobbar nästa dag och man skriver glatt in en annan nattarbetares namn:) Ens eget namn är utsuddat *skönt*...

Mycket snack om svininfluensan just nu! Jag måste erkänna att jag känner mig trygg. Jag har fått min första vaccinations dos för 3 veckor sedan. Men jag är orolig inför min äldsta dotter och äldsta sons val, de ville inte vaccinera sig! Man vet ju inte om det får influensan och om de får den hur sjuka kommer de att bli? Hade helst velat dra dem båda i öronen till vårdcentralen när de börjar sina vaccinationer!

14 -åriga dottern och 12-åriga sonen vaccineras nu i veckan. Men jag undrar när man skall få den andra vaccinations dosen eller om man överhuvudtaget kommer att få den?

Trots min trötthet idag så fick jag ta Melisa till sitt första riktiga tandläkarbesök. Inget kul tyckte hon för ordet tandläkare låter väldigt lik läkare och sista besöket var när hon fick vaccinations sprutan. Så hon började gnälla när det var vår tur att gå in. Det tog ett tag innan hon lät sig övertalas att sitta i tandläkarstolen tillsammans med mig ,så vi kunde räkna och titta på hennes tänder.

Hon hade väldigt fina tänder och jag tackade NEJ till fluortabletter. Finns ingen mening med att hon käkar dem när hon har så pass fina tänder! Hon fick en rosa tandborste och en liten mini apa med sig hem efter besöket.
Så nu dröjer det ett år innan det är dags för nästa besök:)

Kommentarer
Postat av: Kraaam/Åsa

Åh detta vaccinerande....jag vill men velar fortfarande. Borde ringa men skjuter hela tiden på det.

Ändå kommer 3 av barnen genomgå det så jag fattar inte varför jag drar på det...hm. Du kanske får komma och dra mig i örat istället ;-).



Har inte kikat på din logga än - hoppas på tid och ork till det denna vecka...är lite hängig just nu men det brukar gå till sig efter några dar.



Kram kram

2009-11-03 @ 08:27:15
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Katarina

Vi ska ta den, har varit dåliga på att kolla när det är dags för oss "friska" att ta den. Mina söner ska ta den nästa vecka. Vet hur segt det är när man jobbat natt och det är så grått och trist väder ute, man vill bara fortsätta med att sova

2009-11-03 @ 20:47:19
URL: http://ina73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0