Inför Egypten resan


Är man en förstagångs resenär till Egypten så vill man gärna inhämta så mycket information som möjligt. Jag beställde två böcker ifrån Adlibris.com och fick böckerna i brevlådan igår.

                     


Böckerna kostade 74 kronor styck och innehåller en massa fakta om Egypten. Sevärdigheter, om maten, små enkla fraser, vad man bör tänka på och det viktigaste av allt som jag tycker är: "inför resan".

Jag tar tacksamt emot tips från de som varit i Egypten, vad de tyckte om resmålet, vilket resebolag ni åkte med, ris och ros. Har ni bloggat om eran Egypten resa? Isåfall länka mig dit.

Inte visste jag att i Nilen finns där en avskyvärd parasit, en mask som gärna vill boa in sig i ens kropp*HUA*!! Man skall inte ens gå längs nilens strandkant..

För er som är uppmärksamma så har ni sett en liten väderleks karta för Kairo. Tyckte det  skulle vara kul att få följa vädret lite, från nu till december månad.

Idag är det 67 dagar kvar tills det är dags att bege sig till Sturup flygplats, för att sedan ta plats på flyget mot Egypten :)



Kommentarer
Postat av: annah

jag hade ingen aning om att du skaffat en ny blogg, så tack för att du mailade över adressen :)



vet inte om du kikat i min blogg än där ja skrivit om vår resa, vi tog ju en tripp till egypten oxå :) vi var bara i kairo, men mitt tips där och vid pyramiderna är : HÅLL HÅRT I ERA SAKER OCH PRATA INTE MED NÅGON SOM VILL GE ER SAKER ELLER SÄLJA SAKER!!! dom e heeelt galna och man blir inte av med dom om man svarar dom. så det är mitt tips :)

2009-10-15 @ 13:55:52
URL: http://glitterflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0