Min och 3 -åriga dotterns biverkningar efter svininfluensa vaccinet


En synlig biverkning som jag har på min vänstra överarm, tagen nu ikväll. Idag är det 4 dagar sedan jag tog vaccinet.




Ett litet synligt blåmärke på min arm. Ingen annan biverkning har jag märkt av förutom smärtan i armen(lik träningsvärk).
Jag hade även ont i huvudet och var trött samma kväll jag tog vaccinet, men jag vet inte om det beroddde av vaccinationen eller för att jag jobbat nätter och sovit på tok för lite!


Melisa har lekt på som vanligt och hon fick sitt svininfluensa vaccin i torsdags. Idag sa hon att det gjorde lite ont i armen. Men det var bara en gång. Om man skall ta ett influensa vaccin eller ej är upp till var och en. Jag har två länkar till HÄLSA OCH VÅRD om just varför man skall vaccinera sig och vad vaccinet innehåller.


Frågor som : 
varför det finns kvicksilver och andra tillsatstser i vaccinet finns på denna -->
länken <-- .

Det finns risker med att ta all sorts vaccin och läkemedel, precis som att det finns en risk att inte ta vaccinationen och utsätta sig för risken att bli smittad av svininfluensan.

Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Jag har ingen aning om hur jag vill göra... Ständigt dessa beslut och väga för och nackdelar. MEN det lutar mest åt att jag kommer att ta det om det erbjuds via jobbet...

(Hittade hit via RRS portalen där jag brukar pinga min blogg)

Ha en trevlig kväll.

2009-10-17 @ 19:20:23
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: Jessica. 22 årig småbarnsmamma

Kikar in.. Mysig blogg :)

2009-10-18 @ 00:12:42
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0