Nu har vi i Skåne nått 0-strecket




Fy fasiken så kallt det var imorse!! Första skrapningen på bilrutan blev gjord imorse(med hjälp av ett cdfodral) och självklart var tanken tom, så jag fick ställa mig vid bensinpumpen och frysa ytterligare ett tag *Brrrr*, körde barnen till skolan idag och lillan till dagis.

                                         

Jag måste definitivt köpa mig en isskrapa, att hålla på att skrapa rutan med ett cd fodral är inget att rekommendera.....

Att bli stoppad av polisen just idag när det är kallt, är väl typiskt också*suck*. Jag körde inte för fort, vi hade bälten på oss, de ville bara jag skulle blåsa. Efter 5:e försöket så blev jag godkänd:D

Första blåsförsöket blåste jag för kraftigt och för fort. Andra försöket blåste jag innan han sa att jag skulle blåsa. Tredje försöket blåste jag för kort, vad som hände vid 4:e försöket vetiitusan, men vid 5:e försöket fick jag köra efter att blivit godkänd...

Man skall blåsa kraftigt(men inte för kraftigt) och låååååångsamt, med väl fyllda lungor!


Nu har det gått ett dygn efter vaccinationen mot svininfluensan. Jag har sovit som en stock inatt. Jag har inte märkt av spänningen i armen, vid själva sticket. Men när jag steg upp så kände jag att armen fortfarande är öm.
Jag har en väldigt liten bula innaför själva sticket. Jag kan röra armet problemfritt, men när jag böjer den uppåt så smärtar det litegrann.

Biverkningar efter sprutan som är mycket vanliga och inträffar vid fler än 1 av 10 vaccinationer är: smärta,rodnad,svullnad, lokal förhårdnad vid injektions stället, huvudvärk,trötthet, feber, muskelvärk och ledvärk.

Biverkningarna som jag fått är endast en liten bula vid injektionsstället. Jag har lite ont i armen, men direkt smärta kan jag inte påstå. För jag kan skriva på tgb(tangentbordet) utan problem, diska, köra bil och bära en fullt påbylsad 3 -åring från bil intill dagis.
Så en ganska lindring biverkning, kan jag påstå. Nu står det ju också i info pappret som jag fick med efter att blivit vaccinerad. Att eventuell biverkningar försvinner oftast inom 1-2 dagar utan behandling.

Lillan skall, som jag bloggade om igår, få sin vaccination idag inne på Bvc. Hoppas även hon får lindriga biverkningar som jag fick. Sedan finns det ju panodil att ta i förebyggande syfte som jag har gjort!


Kommentarer
Postat av: Tess

Sjukt fin blogg du har (: allt bra ? :) Kika gärna in hos mig (:

2009-10-14 @ 12:06:34
URL: http://taassiiie.blogg.se/
Postat av: Petra

4 minus här!!! Usch...

Är fortfarande tveksam angående sprutan...

2009-10-15 @ 09:00:03
URL: http://pepa77.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0