Bella och Odette blev mammor


Vaknade imorse innan klockan ens slagit 8, av en borrmaskin. Väggarna vibrerade och Melisa som hade sovit gott i sin säng, flög upp i min säng och var livrädd! Vilken normal människa börjar borra så tidigt på morgonen???

Efter att besökt toan, kilade vi ut i balkongen för att kolla in om Odette fått sina små än. Jodå hon hade bäddat med päls och när jag lyfte på det lilla duntäcket så låg där 4 små bebisar som sov gott tillsammans. Jag plockade upp de små för att kontollera att alla levde. De kravlade runt och var riktigt pigga alla 4, en av dem var en aning mindre i storleken men lika pigg ändå:)

(Athos har blivit pappa)




I söndags, en dag efter att Athos gick bort. Födde Bella (Melisas kanin) 4 småttingar, hon precis som Odette blev mamma för första gången. Vi trodde inte hon var dräktig, för hon betedde sig precis som vanligt. varken revir benägen eller morrande, som många dräktiga kaniner kan bli. Först efter födseln som vi fick se genom burgallret, var hon revir benägen mot oss.


                                                  Bella håller på att föda



                                    

                                             Klickbara miniatyr bilder


Twinklyskaniner har fått gratulationer fån uppfödare runt om i Sverige. Tack så mycket :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0