Tävling i Klippan


Igår morse satte vi oss i bilen med totalt 6 kaniner. 3 kaniner var våra(Twinklys kaninuppfödning) och 3 hade Hanna från Jetaime´s kaninuppfödning med sig.

Det var dags för kaninhopp tävling denna kalla tråkiga oktober morgon. Jag måste erkänna att jag kände inte för att köra dit upp, ca 10 mil. Jag hade hellre velat ligga kvar länge i sängen :)

Melisa var en riktig rackar unge och sprang runt hela tiden och busade. Med mig i släptåg och tjatandes...Melisa inte röra den dörren, låt bli kaninerna... spring inte ut på gatan och akta dig!! Jag var helt slut men tillslut satt hon ner och vi plockade lite blad och stenar som hon samlade i en plastmugg, rörde runt med en plastsked, denna blandning kallade  vi för bladsoppa. 

          Lite bilder som jag tog från gårdagens Klippan besök. Jag valde svart/vita bilder.

              
               
   
                                                  

Elsa var den duktigaste av våra kaniner och hamnade på 12:e plats. Idag har Ayla begett sig till Burlöv, för att delta med 4 av våra kaniner. Håller tummarna att det blir fina placeringar idag!

Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Häftigt med kaninhoppning.

Jag funderade på agillity med min papillon när han var liten men vi kom inte så långt, tyvärr...

2009-10-18 @ 13:06:44
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0