Tillbaka från Jourläkarcentralen


Gubben blev sämre under kvällen och mådde riktigt kast! Det pep när han andades och han hade ont över bröstet. In i bilen och körde ner honom till jourläkarcentralen. Efter 1 ½ timme hade han fått sin diagnos och utskrivet medicin.

                                                        

Lunginflammation, en kåvepenin kur på 10 dagar samt en stor flaska slemlösande. Måste erkänna att jag hade en extrem bacill skräck när vi satt i väntrummet. Folk hostade nös och såg riktigt sjuka ut, samtidigt hade jag min sjuke gubbe bredvid. Jag spritade händerna och försökte hämta luft från friskintaget ... vadå nipprig?
*Hahahaha*... jag har INGEN lust att bli krasslig igen.

Från det ena till det andra så gick gruppdiskussionen väldigt bra, jag hade svårt att hålla mun. Pratade på typ hela tiden. Jag gillar verkligen denna läraren, hon utstrålar en sådan harmoni och glädje. En lärare som verkligen brinner för vården och oss personal.

Hon skulle sätta sig nu ikväll och skriva betyg i ämnet "lindrande vård" en 100 poängs kurs. Gissa om jag är nyfiken:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0