Val av bloggnamn, svårt?!

                                                     
Här kommer ett tips!!!

Att välja ett bloggnamn är inte det lättaste enligt mig. Innan jag kom på "SveaMys" så funderade jag på vilket namn jag skulle ha i en hel vecka!!!
Skall namnet på bloggen ha en betydelse, eller inte? Skall blogg namnet vara ens eget namn. Något som står för en som person? Njaee jag hade namnet elmas inne på bloggspace i över 2 år.

Fyndigt eller inte, det var ett namn som jag inte trivdes med direkt. Här kommer ett litet tips till er som funderar på ett bloggnamn eller kanske vill ändra det namnet ni redan har valt.

Min familj består av 7 personer: Gubben som snart fyller 39 år, hans namn börjar på S. Mig då som har fyllt 37 i år, mitt  namn börjar på V. Äldsta dottern på 18 år,hennes namn börjar på A. Äldsta sonen som snart fyller 16 år, hans namn börjar på E. Mellan dottern på 14 år, hennes namn börjar på Y. Yngsta sonen som är 12 år, hans namn börjar på S. sedan kommer minsta dottern på 3 år, hennes namn börjar på M.

SVAEYSM är alla familjemedlemmarnas första bokstav i resp. namn.

Men ett helt obegripligt ord och knappast ett bra bloggnamn/domännamn, eller hur?!

In på google för att leta upp ett program eller en hemsida som kunde hjälpa mig formulera bokstäverna till ett begripligt ord, något med en betydelse. Vilket är lättare sagt än gjort.
Att sitta med ett papper, var inget jag hade lust med. Men visst gillar man att kasta om bokstäver, så kan man ju göra det med hjälp av ett papper och en penna.

Jag fann en sida som heter ARRAK software. Matade in bokstäverna i det tomma fältet. Valde ett ord på svenska, men här kan man välja andra språk om man hellre vill det. Valde annagram på 500, med max 2 ord / anagram.

Anagram betyer att man kastar om ett ord eller en mening, så det bildar ett nytt namn. Man kan välja att ha endast 1 ord, men då är risken att man får för lite träffar.

Detta låter kanske invecklat och svårt, men det är det inte!

                        JAG LOVAR!

Så nu fick ni veta hur mitt  bloggnamn kom till:)

Kommentarer
Postat av: Petra

Kikade in på blogg o hur det såg ut där, men jag gillade det inte riktigt... Sen detta med html koder är obegripligt för mig. ;-)

Testade ditt sätt, men fanns ji ingen vokal i våra första bokstäver. ;-) Men jag har ju tid på mig att klura ut detta. :-)

2009-10-13 @ 08:54:34
URL: http://pepa77.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0