Världens näst största IKEA har öppnat!


Såklart var vi där, men inte precis när de hade öppnat. Vid 16.00 tiden parkerade vi bilen i Svågertorp för att göra ett besök i det nyöppnade IKEA här i Malmö.

Massor av bilar, folk och ståhej, men man kände varken av trängseln eller stressen. Vi bara följde med strömmen direkt upp i restaurangen för att äta middag innan vi gick och spanade in resten av varuhuset. Hur ofta kan man äta en ordentlig lunch för under 40 kronor?

En tallrik med kycklingfile,grönsaker, pommes och bearnaisesås för 35 kronor. En prinsess bakelse och kaffe för 10 kronor. *MUMS* vad gott det var :)

                                  "Så fort jag tagit bilden så åt jag upp den goa bakelsen"

                          

Melisa fick testa det nya lekrummet "Smålands skogen" och detta var hennes första besök i ett lekrum inne i IKEA, gissa om hon kände sig stor när hon fick komma in där.
Äntligen har hon fyllt 3 år och får leka därinne i bollhavet. Jag riktigt såg hur mallig hon var, när jag sa hejdå vi ses snart :)

Jag shoppade lite småsaker som jag tänkte visa upp i bloggen imorgon. Hit till IKEA kommer vi att komma många gånger, ett lyxigare IKEA varuhus än vad vi Malmöbor varit vana vid. Inga långa kassa köer, amningsrum, en luftig och härlig barnvänlig restaurang. Trevlig personal och jag kände inte ett dugg av någon stress ibland folkmassorna eller de som arbetade där. Inget KAOS som det oftast blir när  något nytt och stort öppnar upp portarna!

Väl utanför varuhuset så stannade Melisa till och började spexa och ha sig utanför varuhuset. De hade en stor scen och folk både sjöng och dansade på scenen. Sånt gillar hon ,med IKEA flaggan i ena handen och en halvsmält mjukglass i den andra så svängde hon runt.

              

Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Nja, jag är egentligen inte så förtjust i IKEA menjag brukar väl gå inoch titta när vi är i Jönköping (vårt närmsta)

Men maten är billig och god!

2009-10-21 @ 20:49:39
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: carolin

Jättefin header!! :)

& jätte gulligt barn du har! :D

2009-10-22 @ 08:44:20
URL: http://mangoliiike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0