Nysytt som hamnar i ett paket

I 2 dagar har jag vid ledig tid satt mig ner och sytt på denna jättemysiga ulljacka/tröja.
Blev så vansinnigt förtjust i tyget inne på Stoff & Stil. Men så himla DYRT tyg!!!



Tur att tjejen har en liten storlek. Denna är sydd i stl 98/104. Jackan har ingen blixtlås och är en ganska enkel modell. Men dessa små prickar fastnar hela tiden i symaskinen. Så  man får sy i lagom takt.

Nu ser jackan lite sned ut i halsen på bilden, men så är den inte! Jag såg inte att den hamnat lite snett när jag tog bilden. Nu hoppas jag verkligen Melisa kommer att gilla denna varma höstjacka, som hamnar i ett paket.
(Modellen finns även i Stoff & Stil katalogen)

Jag syr gärna fler av denna modell, men den är inte billig. Metertyget ligger på lite över 300 kr. Men tyget håller varmt kalla höstdagar, samtidigt som den är så himla söööött....

Här är lite andra tröjor som jag sytt under veckans gång åt henne. Nya mysiga färger som precis kommit i Stoff & Stils affär. 

                                        

                                                 *KLICKBARA BILDER*

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej fin du har hörru=)

Händer idag då?

2009-09-27 @ 13:21:16
URL: http://awrittenlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0