Spindelfobi??!!




Spindlar är nyttodjur
, jo tack jag vet det!!! Ändå rös jag en hel del när jag tog denna bilden på en av tre tjocka spindlar, som satt och hängde i varsitt spindelnät utanför vårt fönster.

 

Jag intalar mig själv att de är nyttiga och att de skall få hänga kvar där. Men när minsta sonen säger till mig att de kan krypa in i ens öra eller näsa när man sover. Då börjar fantasin skena iväg lite. Snälla mamma kan vi inte ta bort dem? Till helgen är det tänkt att jag skall putsa fönsterna härhemma.

 

Vågar jag låta dem hänga kvar där? Vågar jag ta bort dem?

                          

Jag har ingen spindelfobi direkt, men tycker de är ganska äckliga. Att jag rös bevisar ändå att jag tycker dessa spindel djur är en aning obehagliga {#}....

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta bort dom :P

Dock oerhört fina foton!

2009-09-11 @ 09:55:58
URL: http://illya.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jo det sägs ju att ett hus med spindlar är ett tecken på ett "friskt" hus. Men det spelar ingen roll, här åker dom ut!! Johanna däremot tycker att dom är såååå söta (det har hon INTE ärvt från mej). Fin blogg du fått föressten. Ska försöka skärpa mej med lämnandet av komentarer, jag brukar vara lite dålig på det. Ha det gott!! Kramar

2009-09-14 @ 06:29:16
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se
Postat av: jeanette

Tycker spindlar är så läskiga.

Postat av: Petra

Stämmer det. En klasskompis hörde dåligt ett tag o undrade varför. Väl hos doktorn så upptäckte de en spindel som tydligen tyckte det var mysigt att bo i hennes öra. Kan meddela oxå att hon hade hemsk spindelfobi innan detta. Stackars tjej... Är de på utsidan får de vara kvar. Är de inne, så får Sebbe ta ut dom. :-)

2009-09-14 @ 14:45:43
URL: http://pepa77.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0