Summering *RIS & ROS*


Lite summering om förra veckans inlägg i kategorin "mina tips".

Tänkte skriva om vad som hände med pedalen som gick sönder på min dotters nya cykel. Vad jag tycker om den nya tvättmaskinen från LG. Hur mår den nya familjemedlemmen Athos och om funderingar om resan till Egypten.

Dagen efter att pedalen på Aylas nya cykel flög av, så gav vi oss iväg till Coop Forum där cykeln blev köpt. Vid fördisken där de hänvisade oss, fick vi hjälp av en kvinna. Hon ville skicka cykeln på lagning!!
Jag sa till henne att hur kul är det att lämna ifrån sig en cykel, inte ens en vecka gammal till en cykelverkstad. För ett fel som INTE är vårt, ett fabrikationsfel??!!!

                     

Det gick jag INTE med på! Då vände hon sig till en man som jobbade där tillsammans med henne. Efter lite prat sinsemellan, tyckte de att vi kunde få gå in i affären och ta en ny.

NOPE det ville jag inte iheller. Vi ville ha pengarna tillbaka så vi kunde köpa en cykel någon annastans.
Vi fick pengarna och gav oss iväg till Harald Nyborg. Där valde min dotter ut en ny cykel som funkar kanon...än så länge:)
1000 kr billigare, utan cykelkorg och fast lås. Men vad gör det? Det köper vi på annat håll.


Min nya tvättmaskin från LG är superbra! Jag är väldigt nöjd, att välja olika tvättprogram är lättnavigerat. Inget svårt alls, däremot har jag inte prövat att ånga kläder i maskinen än. Den funktionen skall vara väldigt bra för lätt skrynkliga kläder.

                

När maskien centrifugerar så måste jag gå och kolla att den verkligen är igång. För maskinen är väldigt TYST! Skulle det hända att Melisa kräker mitt i natten, på sina sängkläder. Så kan du lätt starta en maskin mitt i  natten utan att störa någon*TOPPEN*:)

Maskinen LG F1403FD finns även i svart färg och i 8 kg, vi valde 9 kg.


                            

Athos mår idag väldigt bra. Han är pigg och alert. En väldigt kelen kille och ett MATVRAK:)

Han har fått träffa vår Odette som inte har fått träffa en kille tidigare och det gick hett till, kan jag lova...Om en dryg månad får vi se resultatet av deras date.
Kika gärna in på TWINKLYS KANINUPPFÖDNING, där ni kan se/läsa allt om våra kaniner
                                    
                                      Så här fina har hans tänder blivit.


Första betalningen på resan till Egypten blev betald igår. Vi reser med Solresor och kommer att flyga ifrån Sturup som ligger nära Malmö. Vi har även tittat igenom olika utflykter som de har därnere, En av utflykterna kommer att bli till Kairo. Där vi besöker deras berömda museum, sfinxen och pyramider.

                             

Resan från Sharm el sheikh till Kairo tar ungefär 6-7 timmar. Men en busstripp väl värd att ta när man skall besöka dessa sevärdighter.
Imorgon skall jag prata med chefen och se ifall jag kan få någon ledighet :O

Kommentarer
Postat av: Takai

Cuuutieee! ^__^ <3

Ska vi lägga till varandra på bloglovin? :>

2009-09-29 @ 12:02:18
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Petra

Underbara bilder! Fin hon är.

Vill oxå se pyramiderna. ;-)

Kram

2009-09-29 @ 12:17:07
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Kraaam/Åsa

Kul summering med fina bilder o bra tips.

Mina söner var till Egypten för några år sedan med sin pappa - en fantastisk resa enligt dem.



Du - jag har skissat en logo till dig men väntar bara hem ritprogrammet så jag kan slutföra det.

Spännande :-)

2009-09-29 @ 14:30:28
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: jeanette

Fick min semester beviljad i går. Med lediga dagar både före och efter vår resa blir jag ledig i 25 dagar, inte illa. Julia fick också sin ledighet beviljad i går. Få se hur mycket läxböcker hon måste ta med. Hon blir borta 8 dagar från skolan. Fyra före höstlov och fyra efter höstlovet.


Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0