När mamma är på toaletten....


......passar man på att göra bus.
Om en stor Oboy burk står på bordet då är det svårt att hålla fingrarna i styr :))




Igår besökte vi vårdcentralen och gick därifrån mot apoteket med diagnosen, Melisa har fått öroninflammation. Melisa ville absolut hålla i påsen med medicinen och lyckades hålla den 10 meter efter att vi betalt för medicinen. Sedan tappade hon påsen och det lät *KRAS*....


Jag lyfte upp påsen och det droppade för fullt. In igen till Apoteket för att *få*en ny medicin. Få och få kan man säga, jag fick betala igen! 189 kr + 189 kr för samma medicin*GAH*. Gissa om jag var sur efteråt.Melisa ville glatt prata på men jag sa till henne att jag är sur nu.

Mor & dotter prat:


Mamma varför är du sur? Jo, för att du tappade medicinen och jag fick betala för den igen. Nu är mammas plånbok tom. Men mamma, jag gjorde det inte med meningen, sa Melisa. Jag vet sa jag, men jag är ändå sur. Sedan var det tyst en stund till tills Melisa sa så här:

När pappa kommer hem skall jag säga till han att han skall slänga ut dig.* JAG VILL HA EN ANNAN MAMMA*
*hahaha* ljuvliga lilla skitunge, kan man vara sur en längre stund med en 3 -åring som pratar på som en forsande vattenkran? Hon vet precis vad hon skall säga och ordförrådet denna lilla tjej har är STORT!

Hon kan verkligen driva en till vansinne ibland men däremellan så har vi härliga stunder tillsammans:D

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ha ha, en annan mamma, dom kan dom små rackarna :-)

2010-04-09 @ 15:26:14
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se
Postat av: ann-margreth

Det låter gulligt det var ju inte med meningen och vilja byta bort mamma.............

2010-04-09 @ 17:43:42
Postat av: Petra

=) ja de små liven. Hoppas hon blir bra nu tösabiten! Kram

2010-04-10 @ 15:56:35
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: annah

hahah va roligt hon pratar :) ja d e bäst du inte e sur vinnie, vore ju trist om hon vill byta ut dej ;)

2010-04-11 @ 17:51:33
URL: http://glitterflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0