En överraskning och ett tråkigt besked!

Idag var det dags att gå på vårt bokade veterinär besök. Det var hälsokontroll och vaccination spruta nummer 2, som gällde för katterna härhemma. Azlan slapp undan sprutan eftersom "han" redan var fullvaccinerad vid leveransen.

Första katten ut för en hälsokontroll var lilla Azlan. Veterinären tittade på "hans" ögon, nos, tänder, kände på magen, lyssnade på hjärtat och tittade på könet. Hon frågade om Azlan var kastrerad?!! Nä sa jag han är ju liten! Hmm sa hon och tittade igen. Detta är en hona sa hon!! Va ??!! Sa jag en hona?? Ja, sa veterinären och log:)

                                    

Väldigt förvånade tittade jag, gubben och mellersta dottern på varandra*hahaha*. Så lilla Azlan är alltså en tjej! Uppfödaren har sett fel på könet och stamtavlan måste ändras. Men jisses vilket misstag de har gjort då! Inte mig emot att det är en tjej, jag ville ju egentligen ha en liten kattjej, men könet kvittade när jag såg lilla Azlan på bild. Så nu skall Azlan få ett nytt namn, det namnet passar INTE på en liten katt tjej tycker jag !

Allt annat var bra med persern och sedan var det Ramses tur. Han är en kille och allt var bra med honom. Han fick sprutan utan att göra ett ljud ifrån sig. Sist ut var Zion som också är en kille. Han fick också sin andra spruta utan att röa en fena. 
Allt var bra förutom att veterinären hörde ett blåsljud på hjärtat. Vad detta blåsljud beror på skall vi kolla upp, genom att boka ett ultraljuds besök. Det kan vara att han växer ifrån det, men det kan också vara en förstorad klaff. Lite tråkig information, så man blev genast lite ledsen. Men vi hoppas att det inte är något allvarligt. Vi fick också veta att Heliga Birmor har lättare att få hjärtproblem.

Kommentarer
Postat av: Petra

Oj. En tjej. Namnet som var så klockrent. :-) Lika kul m en tös.

Kusins katt levde hela sitt långa liv m blåsljud på hjärtat. Hoppas de växer bort på eran klimp.

Fin bild oxå. Kram

2010-02-21 @ 09:19:20
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Kristina

Hoppas verkligen att allt löser sej på bästa sätt med lilla Zions hjärta.

2010-02-21 @ 16:05:05
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0