Kålsoppa diet *Dag 1*


                                   


Ja nu har man börjat med en diet. Gubbarna på makens jobb kör hårt med denna diet och med goda resultat. Så why not, tänkte jag ?! Jag kan tänka mig att jag kommer att se ut som kvinnan på bilden efter ett par dagar:))

 Någon som testat denna diet och lyckats hålla den 7 dagar som man skall? Jag är inte nöjd med min kroppshydda och vill se en förändring. Så då vill det till en förändring också. Redan förra veckan bestämde jag mig och imorse var jag iväg och köpte ingredienserna till soppan.

Ayla sa för en timme sedan att det luktade hemskt härhemma:) Jag har en stor gryta på spisen fylld med vitkål,lök,paprika och morötter. Jag tycker det luktar riktigt gott. Frukosten som jag har ätit är inte direkt en frukost tallrik som jag vill äta alltför ofta. Tycker en sådan frukttallrik passar bättre som mellanmål. Jag klarade av att äta upp en halv blodgrape, en liten klase gröna vindruvor och ett halvt grönt äpple. Mer gick inte ner. Bananer skall man INTE äta de första dagarna av dieten och jag ÄLSKAR bananer:)
 
Första dagen är det endast frukt och kålsoppa man skall äta




Här är en bild på min frukost, visst ser det gott ut?!
Men inte precis en frukost favorit *hahaha* :D Jag har en stor vattenflaska på en liter som jag snart skall svälja ner *hua* och en stor kopp kaffe med lite mjölk i. Jag som alltid druckit mitt kaffe med en sacket, skall vänja mig av med det också. Någon som vill ha recept på kålsoppa dieten och som vill hänga på?

Tyvärr finns det risk för näringsbrist, men jag har vitamin tabletterna "Mitt val kvinna" och skall man börja på dieter är det viktigt att man tar någon form av vitaminpilla;)
Nu kategori är skapad om man vill  bara följa diet inläggen på bloggen *Min Diet*!

Kommentarer
Postat av: Anette ( Nette ) Thoren

Det här låter spännande! :-) Ska bli spännande att prova en ny metod :-)

2010-02-22 @ 11:26:09
Postat av: Petra

Huja! Nej detta var inget för mig. Kåldolmar o kålsoppa o sånt kan jag inte med. Vanlig rå vitkål kan jag äta, men inte som mjuk. Men lycka till!!!

2010-02-22 @ 12:42:29
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: annah

och efter den veckan börjar man äta normalt o går upp allt o lite till igen ;) men lycka till!

2010-02-24 @ 21:14:14
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Rannva

Jag provade den dieten för någon månad sedan. Gick ner 1,5-2 kg de första två dagarna, sedan sa det stopp för mig. Har dock bara gått upp ett kilo igen, så nu ska jag försöka den igen nu efter påskhelgen. Sedan handlar det ju också om ens vanor efter dieten. Käkar man som förr så åker man ju upp till samma vikt igen, rent logiskt.

2010-04-01 @ 18:16:00
URL: http://crazytiny.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2012-03-19 @ 00:45:52
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0