Mandisa betyder söt


Att börja se på katten som en tjej kändes lite konstigt. Det var ju Azlan för oss och han var ju helt klart en killkatt. Uppfödaren blev chockad när jag ringde upp henne för att berätta att katten inte var en han! Hon har aldrig tagit fel och stamtavlan måste ändras. Hon frågade oss om vi ville ha henne kvar. Givetvis, jag är ju kär i denna lilla katt dam. Men så tokigt det kan bli ibland och visst kan man som uppfödare se fel.

Nu är hon vår lilla katt prinsessa (Melisas ord) härhemma och vi har börjat fundera på olika namn. Via Facebook fick jag en massa fina namnförslag. Men inga som jag direkt fastnade för och tyckte passade in på henne. Efter att letat runt på en himla massa sidor fann jag ett namn, egentligen två. Men Isis låter lite kallt och katten är ju röd och det tycker jag värmer. Så någon Isis blir hon inte! Mandisa som betyder söt tycker jag skulle passa henne fint. För söööt är hon ju :) Sedan tror jag inte någon katt i hela Sverige heter det. Tror ni det? Det är ju extra kul med ovanliga namn, tycker jag.



Vem kan ta soffkudden från en sådan sovande liten godsak? Inte jag i varje fall :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vilken go bild! Blev ett bra namn ja. Isis passade ju inte på den röda fina färgen hon har.

Kram

2010-02-21 @ 13:22:12
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Kristina

Mandisa blir jättefint, påminner även lite om vår Amandas smeknamn (Mandi kallar vi henne här hemma)

2010-02-21 @ 16:08:52
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se
Postat av: annah

Mandisa är fint, kör på det! hihi så fel det blev, men kul att ni fått en liten kissetjej oxå :)

2010-02-21 @ 20:23:26
URL: http://glitterflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0