Nu blåser det i köket!


Efter 3 veckors väntan med endast ett golv borttaget fick de äntligen tummarna loss och drog bort det sista golvet i köket. Vi la dit ett nytt golv för drygt 1 ½ år sedan, ovanpå det gamla som nu också togs bort.

Efter semester resor, magsjuka och hantverkare som inte kan kommunicera, fick vi äntligen köks golvet blottat. Nu har vi endast ett kalt betong golv i köket.

I 2 veckors tid skall det nu blåsa i köket. Skönt att man kan stänga till dörren för annars skulle jag nog blivit en aniiing irriterad över det ljud som denna fläkt framkallar. Vad jag funderat på under dagen, är om nu detta långa plastpåse liknande rör skall vara helt tills det är dags för dem att ta bort alltihopa? Om nu katterna och Melisa inte gör hål eller en annan råkar klämma i sönder det tunna plaströret. Hantverkaren satte fast röret precis under köksluckorna, så man får allt se upp så den inte kommer ikläm.



Ett nytt golv har vi redan valt ut, en ny diskmaskin är redan inhandlad och tapeten bara väntar på att bli uppsatt. Måntro golvläggarna kommer att bli extra glada när de får veta att vi också skall ha nya lister i köket :)

För en dryg vecka sedan köpte vi in köksstolarna som jag länge tittat på och velat ha. Så här ser de ut:)

                                            

Har tagit hem de nya vårkatalogerna från Stoff & Stil, tänkte sy nya gardiner som matchar golv och väggar. Nu har jag två veckor på mig att spana in nytt tyg och sedan skall det sys :D

Kommentarer
Postat av: Ann-Margreth

Ja tänk, om 12 veckor blir det ett nytt dofta gott kök,stolen är väldigt snygg och praktisk bara att torka av.

2010-02-19 @ 06:46:55

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0