Recept på kålsoppa


Kålsoppan var jättegod och den åt jag upp i ett nafs. Nästa portion blir inte förräns magen kurrar. Lite mer vindruvor och en apelsin tänkte jag få i mig under dagen. Har bara fått i mig en halv liter vatten. Denna diet håller man på med i 7 dagar, men jag tänkte fortsätta med en egen variant av dietmat i en månad. Så häng gärna på:)

Här kommer receptet på kålsoppan och så här god såg min soppa ut för en halvtimme sedan:)




                      Detta behövs till soppan som för min del räcker i säkert 2-3 dagar:


3 gula lökar
½ vitkålshuvud
1 paprika
2 morötter
1 burk krossade tomater
1½ köttbuljong
1 påse löksoppa blåband eller knorr, samt 1 liter vatten till själva löksoppan

Smaksätt soppan med egna kryddor, jag stingade till soppan med lite chili och peppar mix.

Späd ytterligare med vatten. Jag spädde med vatten tills det var 4 cm från kastrull kanten.Kokas upp och sedan kokas soppan i 1½- 2 timmar på svag värme.

Första dagen är det endast frukt som man får äta förutom kålsoppan. INGA bananer! Drick mycket vatten och se till att du äter vitaminer redan från första dagen. Jag själv använder "Mitt val kvinna".

Dag 2 : Här äter man soppa igen och en massa grönsaker. Ingen majs eller ärter och inga torkade bönor! Ät även så mycket frukt du vill och på kvällen kan man göra en bakad potatis med lite smör om man vill. Men det tänker inte jag äta!

Uppdaterar imorgon med hur Dag 3 och Dag 4 ser ut!

Kommentarer
Postat av: Nette

Hur mycket soppa per dag ska man äta?

2010-02-22 @ 14:00:05
Postat av: Kristina

Denna kålsoppa ser verkligen jättesmarrig ut, ska jag prova att göra någon dag.

Kanske man ska försöka ta tag i att bli av med dom där extra kilona man bär runt på... Hmm, har precis tryckt i mej en flottig pizza :-)

2010-02-22 @ 19:12:15
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se
Postat av: ann-margreth

ser gott ut

2010-02-22 @ 19:36:00
Postat av: Kraaam/Åsa

Kålsoppa är gott....men varje dag????? Hmmm....

Du är duktig tycker jag :-)

2010-02-25 @ 00:13:19
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0