*Valentine gåva*




Gubben surfade på blocket och fann denna helt underbara söta lilla perser gosse som just nu befinner sig uppe i Jönköping.
Är han inte underbart söt eller tycker ni han är ful som en del av mina familje medlemmar tycker?





Jag är uppväxt med en perser katt som hette Klippan. Jag älskar denna helt underbara ras katt och tycker de är så himla söööööta. Men däremot min man och äldsta dotter tycker de är fula. Förstår inte riktigt vad de menar, var sitter den fulheten nånstans?!!*hmm*

Hursom helst så har nu gubben förstått och sett mina *åhhh* och *naaaaw* när jag tittat runt på hemsidor och blocket annonser på perser katter. För nu har han hittat en till mig och skall köpa honom till mig.

                                                   
                                  *LOOOOVEEE* säger jag bara :))


Jag skrev i ett tidigare inlägg att nu skall vi inte ha fler katter, men herregud dessa små killar vi har härhemma är så himla goa och snälla. Ramses som är en Main Coon och Skogkatt är en busig liten kille som gärna vill leka liiiite mer än Zion är sugen på. Zion är 3 veckor äldre än Ramses och är en Helig Birma katt.
Ramses och han är lika stora och älskar Melisa trots att hon *bara* skall bära dem liiiite.
Zion är alldeles stilla och säger inte ett ljud när hon kånkar iväg med honom. Här tjatar man på Melisa var dag säkert 25 gånger , om att hon skall låta dem vara ifred!!

Nog kan jag tycka att hon låter dem vara lite mer ifred, nu än innan:)

Jag vill tacka er som skrev i kommentarer om vilka försäkringar ni har valt till era katter. Jag ringde runt och jämförde och till slut tog jag samma försäkrings bolag som du har Petra, Folksam. Vi valde försäkring upptill 40.000. Sedan skall dessa 3 herrar kastreras och jag skulle tro att de blir det samtidigt om man nu kan göra det?!

Ramses och Zion är chippade och vaccinerade en gång, nu i februari är det dags för andra sprutan. Denna lilla kille som vi skall hämta hem är både chippad och dubbelvaccinerad, samt har en stamtavla.



Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis!!! RÄTT färg på kissen. Är väl inte överförtjust i rasen perser. Men jag vet ju inte hur de är, de kanske är underbara individer. Siameser har ju rykte om sig att vara speciella. Men en del gillar ju sånt oxå. Tur vi alla är olika.

Jag har alltid drömt om en Maine Coon, o nån gång ska jag ha en, en röd som denna kille här. :-)

När hämtar ni hem honom? Kan hända att era två första mognar till sig först då de är jämngamla o kan behövas kastreras tidigare. Men det märker ni ju. Inte kul när de börjar markera hanarna, o det luktar vidrigt. :-)

Lycka till med eran tredje katt! Lite avis är jag allt. ;-)

kram kram

2010-02-10 @ 15:32:27
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Vinnie

Tack så mycket Petra :)



Main Coon är så himla läckra och Ramses som är 3 veckor yngre än Zion är lika stor som honom och mer muskulöst byggd kan jag tycka. Hoppas du snart får din dröm katt Petra.



Rött på katt är ju så himla snyggt med så denna lilla perser gosse är ju min dröm katt:)Ramses är lika gammal som denna katt vi skall hämta hem nu. Vi fick ta honom tidigare från familjen då både mamman i familjen och ena sonen blivit allergiska mot katterna.Men det har fungerat bra med honom.



Vi hämtar honom imorrn. 20 mils körning uppåtlands. Vi möter uppföadren halvvägs, så de har lika lång sträcka att köra som vi.



Perser katter är så himla lugna och gosiga. Men man måpste vara beredd på att ge den pälsvård ett par gånger i veckan. Men som med kaniner så har katterna olika pälskvalite så en del behöver bara kammas en gång i veckan.

2010-02-10 @ 15:51:53
URL: http://sveamys.blogg.se/
Postat av: katarina

GUD VAD SÖT. Hoppas att Philip kan tåla en sådan liten sötnos snart

2010-02-10 @ 16:35:16
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: annah

skit söt katt,men herre gud va ni skaffar missar helt plötsligt! haha. Då har vi lika många nu då hihi. Kommer det fler eller??? :)

2010-02-10 @ 20:54:36
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Ann-Margreth

Den nya katten är väldigt likt Klippan förutom färgen. Påminner om katten Gustaf.Jättegullig.Ja din make har verkligen lärt känna sin hustru, tala om kärlek mmmmmm...........

2010-02-12 @ 03:49:49

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0