Chippade och vaccinerade


Idag var det dags att vaccinera våra 2 små familjemedlemmar, Ramses och Zion.
Det blev även chippning som Ayla, min äldsta dotter tyckte var riktigt läskigt!!
När hon såg sprutan där chippet skulle in i huden på kattungarna så knöt sig magen på henne.

Jag kan ju erkänna att den såg lite läskig ut. Zion var riktigt duktig ett litet mjau fick han fram och då gäller det både vaccination och chippning. Medan Ramses var riktigt rädd, han både fräste och reste hår. Jag och Ayla ville inte hålla honom så de fick kalla in ytterligare en skäterska som fick hjälpa till.

Men ni kan tro de blev belönade efteråt båda två:)


*SKÖNASTE stilen på Zion som vilar i hängmattan på deras klätterställning.*



Melisa som ÄLSKAR lilla Ramses, han är hennes favorit av de två kattungarna. Sedan fick vi fick hem de två killarna har hon inte åkt in i rummet så MÅNGA gånger som hon får göra nu :O

Hon envisas till tusen och säger att hon INTE skall bära katten när vi sagt åt henne. Det går typ 5 minuter innan hon kommer springande med Ramses i famnen IGEN!!!
Visserligen glömmer hon bort dem med jämna mellanrum, men det är ett jobb att lära henne att låta katterna få vara ifred och INTE bära dem. Konstigt nog så kommer Ramses titt som tätt till henne och vill leka*hmmm*??

De gillar mys båda två och här kommer en morgon mysbild. Här ligger Ramses frivilligt hos Melisa och emellanåt blundade de två:)


Kommentarer
Postat av: annah

åh så söta. bilden på melisa o ramses e ju underbar!

2010-01-20 @ 21:27:57
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Ann-Margreth

WHOW vilken härlig bild, jag tror att Ramses är den tålmodige kattunge som gillar Melisas lekar, och att bli buren.

2010-01-21 @ 18:06:56
Postat av: Petra

Men jösses vilken fin bild på melisa o ramses!

2010-01-29 @ 19:21:27
URL: http://pepa77.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0