Det finns ärliga människor!



                            

Min dotter ringde mig ifrån skolan med gråten i halsen. Mamma jag har tappat bort min mobil när jag skyndade mig av från bussen till skolan. Gissa om en annan blev arg, för detta var andra gången hon tappat bort sin mobil. Just nu är det STORA snödrivor på trottoarerna, vid vägrenen, så att hitta en borttappad mobil där, skulle nog vara som att leta efter en nål i en höstack!

I varje fall så drog jag och Melisa på oss ytterkläderna, parkerade bilen en bit ifrån busshållplatsen där min dotter hoppat av. Sedan började vi vandra den vägen från hållplatsen till skolan, som tog ungefär 20 minuter.Pulsande i snö, ringande på mobilen i hopp om att den kanske skulle lysa rosa igenom snön.
Men efter att vandrat på motsatt sida tillbaka ytterligare 20 minuter så orkade vi inte leta mer. Vi körde till affären och väl hemma så ringde jag mobilen igen.

Dra på trissor!!! En man som pratade VÄLDIGT dålig svenska svarade :O Jag lät nog en aning barsk och sa: - Du har min dotters borttappade mobil, vi har letat efter den. Hon tappade den på väg till skolan.
Mannen svarade: -Ja, jag har den men pratar dålig svenska. OK sa jag, var bor du? Min dotter är jätteledsen och vill ha tillbaka sin mobil.

Mannen svarade att han hittat den i bussen, om jag nu förstod han rätt. Han berättade att han bodde på Ramels väg i Rosengård, Va bra sa jag då kan vi ses vid CityGross om 15 minuter. Ja sa mannen, Vi drog på oss kläderna igen och mycket riktigt stod mannen där. Han var runt 50 år, jag tackade honom så mycket och räckte över 300 kr som tack. Men han ville inte ha dem. OTROLIG tur kan man nog säga att min 14-åriga dotter har haft!Jättesnällt av mannen att han ville möta upp oss och  han räckte vänligt över mobilen till mig :))

Första gången hon tappade bort mobilen hade hon bara haft den knappt en vecka. Då hittade personalen den i ICA MAXI!

Ringde till skolan för att berätta att hennes mobil var här hemma i samma skick som när hon tappade bort den. Gissa om hon var glad och om det kom glädje tårar!!!

        
                                     *TUSEN TACK till er snälla och ärliga människor*

Kommentarer
Postat av: Petra

Men sicken tur! Ja det finns snälla o ärliga människor kvar på denna jord! :-)

2010-01-28 @ 17:32:14
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Kristina

Tur att det fortfarande finns ett fåtal ärliga människor kvar på vår jord :-)

2010-01-28 @ 17:34:53
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se
Postat av: jeanette

Vilken tur ni hade att det va en ärlig människa som hittat den.

2010-01-28 @ 22:51:04
URL: http://photogalen.blogg.se/
Postat av: annah

åh vad skönt, och som sagt, härligt att d finns ärliga människor!

2010-01-29 @ 21:40:13
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Ann-Margreth

Måste bara säga att det finns många ärliga människor

och justa,men om man blir utsatt för motsatsen är det lätt att döma flertalet kollektivt som dåliga.Du är verkligen en kvinna med mycket gåå i.

2010-02-03 @ 15:15:11
Postat av: Kraaam/Åsa

WOW - vad glad man blir när man hör om en sådan historia.

2010-02-11 @ 13:26:06
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0