Zion

Nu har vi kommit fram till vad den nya familjemedlemmen skall heta.

Dagens bild på ZION :)



Dagens bild på Ramses som nu har växt till sig rejält på knappt 2 veckor. Rejäla tofsar i öronen och fina små spröt mellan tårna har han fått. Kragen har också börjat växa till sig.





Gårdagens bild på Ramses och Odette. Petra du undrade hur det går med kaninerna. Det går bra, men vi har minskat ner kaninerna. Vi skall bara ha långörade kaniner. Jag har dock funderat på att sälja både Odette och Fantasy.  Men har inte bestämt mig än. Skulle jag sälja kaninerna så säljs de för en dyr peng. Sedan vill jag ha koll på vilket hem/uppfödare de hamnar hos.

Vi ligger lågt med kanin uppfödningen just nu. Min äldsta dotter Ayla har köpt in en tävlings kanin. Så det är främst tävlings hoppning som Twinklys är inriktade på. Alla våra kaniner bor ute. Våra 3 avelshonor bor i en stor inglasad balkong. De andra bor ute i trädgården. Vintern klarar de utan problem. Kaniner klarar kyla uppemot -25. Bara de har möjlighet att kura in sig i små hus fyllda med hö/halm, som de har i sina burar.

Ramses brydde sig inte ett dugg om Odette när hon skuttade omkring i vardagsrummet :)



Nu till en fråga ang. katterna. Försäkring till katterna, vilken har ni och vad betalar ni? Är ni nöjda med ert försäkringsbolag? Nästa vecka skall de chippas och få vaccination, samt genomgå en hälsokontroll. Har ni chippat er katt? Om ni inte har, varför chippade ni inte katten?

Har inte mer koll mer än det jag har surfat runt på nätet och läst om, så jag uppskattar era svar :)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vi har Agria till Amanda och har haft det försäkringsbolaget till alla våra katter. Vi har aldrig haft några problem med dom utan allt har fungerat bra och vi har fått den ersättning vi haft rätt till utan nåot som helst krångel. Vi betalar 735kr/år för Amanda och har försäkring upp till 25.000kr Vi har även ID-rabatt 10% eftersom hon är chippad i örat.

Försäkring + mat är några viktiga saker som jag gärna är beredd att betala för.

2010-01-17 @ 16:06:04
URL: http://johannas-mamma.babyblogg.se
Postat av: Petra

Använder folksam o betalar 449 kr/året. Försökrad till 20 000 kr.

Loke är inte chippad. Meningen är att han ska bli öronmärkt. Inte blivit av än dock. Men vi ska snart iväg på vaccination igen, så vi tar det då.

Otroligt mysig bild på katt o kanin. :-) Mys.

Lycka till med de två fina kissarna.

Kram

2010-01-17 @ 17:40:54
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: annah

Men guuuud va söta bilder. åhhhhhh!!!! blir alldeles kääär :)

Vi har försäkring via agria, men har ärligt inte så mkt koll på vad det innebär o så. tror vi betalar runt 1500 per år för 3 katter. Våra missar är kastrerade och öronmärkta.

2010-01-18 @ 00:03:55
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Yasmine

vi kör med Agria, billigt och bra och vi har aldrig haft problem med om :) har inte chippat våra men Zimba är öronmärkt och det ska även Xena och Ozzy bli innan dom släpps ut. Tycker att det räcker helt enkelt =)

Härliga bilder

2010-01-18 @ 22:50:35
URL: http://www.galenmama.babyblogg.se
Postat av: Ann-Margreth

Vilka gulliga bilder ja Ramses ser förnöjsam ut ännu en kompis.

2010-01-21 @ 18:02:21

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0