*Student 2010*


Här hemma är det en massa på gång. Ett färdigrenoverat köksgolv och nytapetserade väggar. Nyinköpta möbler, gardiner, blommor och lite annat till köket. Lite fler inköp väntas göras inne på IKEA:)Imorgon skall den nya diskmaskinen installeras och handdiskning dagligen är ett minne blott. Skall bli så himla gött att ÄNTLIGEN få fylla diskmaskinen igen med smutsiga tallrikar och sedan bara trycka på knappen *ON* :D



                           

Vi har en en blivande tonåring (Serkan) som skall firas samtidigt som vår äldsta dotter fyller 19 år, i början på april. Knappt en månad senare fyller Mellersta dottern 15 år. Mindre än en månad senare den 1 JUNI tar äldsta barnet i familjen, studenten. Hennes gymnasieskola skulle visst vara först ut i Malmö detta året. Frisör skall bokas, klänning skall inköpas, restaurang skall bokas och något jag nästan glömt bort....Hennes student plakat med bild!!!!

Vilken bild som skall upp på plakatet har jag liggandes i ett av alla våra fotoalbum. Måste se till att rota igenom dem. En cool bild ifrån Turkiet som jag redan då visste skulle hamna på hennes student plakat:))

Samma vecka som dottern tar studenten skall hantverkare åter in i vårt hem. Badrum och lilla toalett samt en del av köket skall renoveras. I köket gäller det rör som skall läggas om. Vi bor i en HSB Brf där det jämt händer saker och nu kommer vi vara utan toalett, dusch och kök i 5 HELA veckor.  Vad som är synd är att vårt redan fint kaklade badrums väggar med bård och kaklade golv rivs bort utan någon ersättning....

På måndag väntas ett samtal med en avd chef inne på UMAS där jag skall skriva in mig som tim vikarie natt. Jag kan då inte säga att jag har ett händelsefattigt liv precis ;)

Kommentarer
Postat av: Petra

Det händer mycket hos er framöver ser jag. ;-) Lycka til med allt.

Kram

2010-03-11 @ 11:18:06
URL: http://pepa77.wordpress.com
Postat av: Ann-Margreth

Vilket händelserikt liv.Glöm inte att ta paus på något skönt avslappnat sätt.............

2010-03-13 @ 13:01:10

Kommentera inlägget här:

Jag vill gärna veta ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Lämna gärna din bloggadress här, så jag kan kika in hos dig:

Vad kul att du vill lämna en liten kommentar:

Trackback
RSS 2.0